Alla inlägg under april 2022

Av Mia - 7 april 2022 20:21

Hej! 
Många medium använder sig av flera olika hjälmedel för att "koppla upp". Eller för att bekräfta det budskap man fått via en annan kanal. Det kan också vara skönt att rådfråga med hjälp av ett annat hjälpmedel om man har svårt att fokusera eller om den man läser åt har en stark påverkan på en under läsningen. Då byter man kanal, fokus och tar vid på ett nytt sätt. Ibland när jag kopplar upp privat för mig och är osäker på de svar jag får kan jag lägga tex tarotkort. Får jag samma svar då så känns det glasklart.

Det kan också vara hjälpmedel i form av en pendel, personliga tillhörigheter till den man gör en läsning åt, tex ett halsband, en sjal, ett fotografi, osv. 

Men när du väljer ett hjälpmedel behöver du ge det lite tid och öva tills du känner om det är något som fungerar bra för dig eller inte. Jag köpte en pendel som jag blev väldigt förtjust i. Den var tung, i mässing och så enkel i sin form. Jag övade och övade och lade bort den efter en tid då jag inte tyckte vi kom överrens.

Sedan hittade jag den något år senare och började öva igen. Men vi kom aldrig överrens. Den hoppade och skakade men vägrade pendla i runda cirklar eller raka streck som jag lyckats med med andra pendlar. 


En dag, långt senare, kommer minsta barnet med pendeln i sin hand. Vad är det här mamma? Jag förklarade och sa att jag kunde visa hur man gör. Glad i hågen provade han den och vi ställde enkla ja eller nej frågor som uppvärmning. Pendeln gled fram i luften, som på räls gjorde den stora cirklar och fina nekande streck. Jag skratttade och sa att ok, då var det dig den skulle till och inte mig :-) Han fick den och de trivs ihop! Haha, så hittar du något som inte fungerar så lägg bort en stund och prova längre fram. Det kan vara så att du inte är redo ännu, det kan vara så att de inte är rätt verktyg för dig. Det finns ingen prestige i att inte lyckas på en gång. Släpp :-) Tänk dig att du är ett barn som upptäcker, provar och experimenterar dig fram. Tillåt dig att vara "open minded" och nyfiken!


Prova med något nytt om du känner dig lockad av något annat. Tids nog hittar du dina sätt och dina verktyg. 

Lycka till på din spännande resa!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards